Zamknij
E-zakupy - Informacje

Kim są pierwsi certyfikowani Profesjonaliści w eHandlu?

Witold Sokołowski, 2014-01-17 10:58:15

90 minut, 100 pytań testowych, punkty ujemne za błędne odpowiedzi - 15 grudnia w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie odbył się pierwszy egzamin „Profesjonalisty w eHandlu”.

Ukierunkowany na e-handel program edukacyjny działający na zasadzie e-learningu, lecz ze stacjonarnym egzaminowaniem przygotowali najwięksi i najpopularniejsi gracze polskiego rynku e-commerce. Wśród nich znaleźć można m.in. Allegro, Home.pl, Ceneo, iStore, PayU, OEX, GetResponse, SalesManago, Trusted Shops, ANSWEAR.com i Militara.pl. Osoby, które chcą wziąć udział w projekcie dokonują rejestracji poprzez stronę internetową ehandel.edu.pl oraz wybierają ścieżkę rozwoju odpowiadającą stanowiskom w sklepie internetowym, w kierunku których chcą się rozwijać. Następnie otrzymują dostęp do materiałów edukacyjnych przygotowanych przez Partnerów Merytorycznych Programu. Projekt kończy się pisemnym egzaminem w jednej z uczelni wyższych. Dzięki pytaniom opracowanym przez firmy można go uznać za test potencjalnych pracowników.

Program powstał po to, żeby zbudować kadrę specjalistów w branży sklepów internetowych. Nie trzeba długo szukać dowodów na to, że wykwalifikowanych pracowników brakuje, a koszty rekrutacji ciągle rosną. Stąd zainteresowanie tak wielu marek, które szukają alternatywnej drogi na tańsze i bardziej efektywne pozyskanie pracownika. „Profesjonalista w eHandlu” ma im to zapewnić poprzez możliwość zdobycia wiedzy teoretycznej, jej weryfikacji poprzez egzamin oraz wstępnej selekcji poprzez wybór kandydatów z najwyższymi wynikiami.

Sam egzamin to test, składający się z około 100 pytań z możliwością wielokrotnego wyboru odpowiedzi. Na jego wypełnienie uczestnicy mieli 90 minut i niewiele osób opuściło salę przed czasem. W zależności od poziomu trudności zmieniała się także szczegółowość pytań, od zagadnień teoretycznych do coraz bardziej praktycznych, sytuacyjnych i przez to bardziej skomplikowanych.

- Opinie bezpośrednio po egzaminie były raczej pozytywne, choć nie brakowało głosów, że egzamin był naprawdę trudny. Na podstawie pierwszego egzaminu ciężko ocenić czy same pytania były faktycznie takie trudne czy może rozminęły się z oczekiwaniami uczestników. Z całą pewnością czas na wnioski przyjdzie dopiero po kilku edycjach – mówi Marek Tomaszewski z Project Manager z organizującej program Fundacji Polak 2.0.

Kim są pierwsi certyfikowani „Profesjonaliści w eHandlu”?

- Przygodę z e-commerce rozpocząłem od pracy nad własnym projektem, kontynuując ją jako założyciel i współwłaściciel agencji marketingowej. W rezultacie od 2008 roku pracuję nad projektami zorientowanymi na wdrażanie rozwiązań marketingowych w przedsiębiorstwach, w szczególności z obszarów brandingu i marketingu internetowego. Poza zarządzaniem projektami i aspektami kreatywnymi (koncepty, copywriting) – mówi Mateusz Mazurek, certyfikowany Adept eHandlu.

- Zawodowo zajmuję się strategią i koordynowaniem projektów w zakresie mobile, e-commerce oraz e-marketingu. Jako miłośnik nowych technologii i urządzeń mobilnych uczestniczyłem przy projektach dla m.in. Sizeer, Leroy Merlin, RTV EURO AGD, Auchan, T-mobile. Aktualnie pracuje w Nestlé Waters Polska S.A.- zdradza Łukasz Cybura, certyfikowany Specjalista ds. e-Marketingu.

- W 2008 rzuciłem stabilną posadę w sieci reklamowej, by założyć własny sklep internetowy z kosmetykami do włosów i akcesoriami fryzjerskimi. W 2011 sprzedałem rentowny sklep inwestorowi branżowemu. Od tamtej pory jestem freelancerem, który doradza z zakresu e-commerce, użyteczności oraz optymalizacji – przyznaje Leszek Rycharski, który przeszedł certyfikację Specjalisty ds. zarządzania ruchem.

Michał Koryciński, który zaprojektował i wdrożył autorski system klasy ERP oraz niestandardową, a bardzo efektywną i dobrze skalującą się metodę realizacji zamówień dla modelu JIT. - Uważam że przyszłość e-commerce to automatyzacja i optymalizacja procesów, performance marketing i marketing automation w oparciu o umiejętne wykorzystywanie big data – prognozuje “E-commerce Manager”, absolwent najtrudniejszego poziomu certyfikacji programu „Profesjonalista w eHandlu”.

W 2014 roku do programu dołączą nowi partnerzy, pojawią się nowe materiały, a także funkcje na stronie ehandel.edu.pl. Planowane jest także coraz więcej działań edukacyjnych na uczelniach wyższych w całej Polsce m.in. organizacja tzw. campów na Uczelniach Partnerskich, gdzie pracownicy firm partnerskich będą przybliżać praktyczne aspekty e-commerce studentom. Już dziś zapraszamy na kolejny egzamin, który odbędzie się 15 lutego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, kilka dni później na VI Targi eHandlu, podczas których zapoznać się będzie można z najnowszymi ofertami skierowanymi dla branży e-commerce, a w marcu na I Targi Mobilne, gdzie sprawdzić będzie można nowinki ze świata technologii mobilnych.

Więcej informacji o samym programie na stronie www.ehandel.edu.pl.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
1
komentarzy
  1. Wojtek Kolek   2014-01-27 08:45:47

    Trend w e-handlu stale się zmienia. Jeżeli ktoś nie jest wstanie za nim nadążyć to po prostu przegrywa. Kruczowe trzymanie się jednego kanału i metody też nie jest dobre.

Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...