Zamknij
E-zakupy - Informacje

Nowa platforma Youp oferująca wsparcie sprzedażowe

Witold Sokołowski, 2013-07-15 10:08:14

W sieci wystartowała nowa platforma Youp!, która zapewnia wszechstronne wsparcie sprzedażowe i promocyjne dla e-biznesu. Dzięki licznym narzędziom, które ułatwiają dokonywanie zakupów na witrynie, pozwalają gratyfikować najbardziej aktywnych internautów, a także zapewniają im rozrywkę i rywalizację, Youp! umożliwia budowanie zaangażowania i lojalności społeczności internetowej. Dzięki temu właściciele e-sklepów i wydawcy e-treści przekształcą pojedyncze interakcje z użytkownikami w trwałe relacje.

W środowisku internetowym użytkownika dzieli od konkurencyjnego serwisu zaledwie jedno kliknięcie. Aby zachęcić internautów do regularnego odwiedzania określonej witryny, konieczne staje się więc zapewnienie mu w jej ramach dodatkowych korzyści.

– Każdą czynność w sieci można potraktować jak transakcję. Serwis otrzymuje od odbiorcy uwagę, z kolei odbiorca dostaje za jego pośrednictwem interesujące go usługi lub produkty. Dostrzegliśmy potencjał wykreowania w ramach tej wymiany nowych wartości, z których będzie korzystał zarówno internauta, jak i właściciel e-biznesu. W ten sposób Youp! wpisuje się w silny trend marketingu obustronnych korzyści – mówi Konrad Karpiński, jeden z twórców platformy.

Dzięki dokonaniu rejestracji i doładowaniu konta na platformie Youp! użytkownicy są automatycznie rozpoznawani na serwisach partnerskich i mają możliwość kupowania usług lub produktów za pomocą kilku kliknięć, a więc omijając etap każdorazowego logowania w systemie bankowości elektronicznej czy wprowadzania danych niezbędnych do dokonania przelewu. Ponadto, za swoją aktywność mogą być nagradzani bonami, które wymienią na towary z określonej przez Partnera puli. Dodatkowo, otrzymują postać, która odzwierciedla ich dominujące aktywności w sieci. Obserwując ewolucję awatara, dowiadują się, w jakiej dziedzinie są najbardziej zaawansowani. Każdy ich ruch na serwisach partnerskich – jak polubienie, komentowanie czy polecenie znajomym – jest dodatkowo gratyfikowany punktami, odznakami i coraz wyższą pozycją w rankingach, co motywuje ich do jeszcze bardziej intensywnego działania w sieci.

W jaki sposób dzięki platformie Youp! zyskują właściciele e-biznesu? Po zamieszczeniu na witrynie specjalnych kodów lub przycisków sprzedażowych, mogą w większym stopniu wpływać na zaangażowanie i liczbę interakcji z użytkownikami, promować wybrane części swojej witryny, a przede wszystkim zwiększyć poziom sprzedaży poprzez zapewnienie internautom modułu szybkich i wygodnych płatności. Implementacja narzędzia pozwala także nawiązać relacje z użytkownikami oraz zidentyfikować i gratyfikować najbardziej aktywnych z nich poprzez przyznawanie im bonów lub odznak. Youp! wzbogaca także serwis partnerski o aspekty zabawy i gamifikacji, które wysuwają się na pierwszy plan wśród potrzeb realizowanych przez internautów w sieci. Partnerzy Youpa otrzymają ponadto dostęp do zaawansowanych narzędzi analityki webowej, dzięki którym poznają potrzeby i preferencje społeczności odwiedzającej ich serwis. Zgromadzone dane mogą wykorzystać do personalizacji przekazu promocyjnego, a także przeprowadzenia działań niestandardowych na platformie.

Youp! został tak zaprojektowany, aby zminimalizować wysiłek konieczny do wdrożenia usługi na serwisach partnerskich. Platforma pozwala łatwo wygenerować kody dla wybranej witryny, które pozwolą niemal natychmiastowo uruchomić wybrane funkcje. Dzięki temu Partner Youpa otrzyma wygodny system rozliczeń transakcyjnych obejmujący program lojalnościowy, moduł ekspresowych płatności oraz dodatkowe elementy uatrakcyjniające internautom czas spędzony na witrynie, a w rezultacie poprawi wyniki sprzedażowe swojego e-biznesu.

Platforma Youp! jest już dostępna dla Partnerów biznesowych pod adresem www.youp.pl, natomiast pełna wersja dla użytkowników końcowych pojawi się w najbliższym czasie. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 8.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka pod oficjalną nazwą: „System internetowych rozliczeń transakcyjnych”.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...