Zamknij
E-zakupy - Informacje

Sprawdzono funkcjonalność aplikacji mobilnych warszawskich centrów handlowych

Witold Sokołowski, 2012-12-19 10:47:03

Grudzień to czas wzmożonych zakupów. Zbliżające się Święta Bożego Narodzenia sprawiają, że sklepy przeżywają prawdziwe oblężenie. Czy galerie handlowe przygotowały się na sezon przedświąteczny w erze mobilnej? W Centrum Testów Aplikacji Mobilnych Looksoft sprawdzono funkcjonalność aplikacji czterech warszawskich centrów handlowych: Galerii Wileńskiej, Arkadii, Galerii Mokotów i Blue City.

Aplikacje Galerii Wileńskiej, Arkadii i Galerii Mokotów są intuicyjne, wygodne w użyciu i proste w obsłudze. Ich główną wadą jest nieprzyjazny wygląd, niedopracowane nazewnictwo i błędy językowe. Odwrotna sytuacja ma miejsce w przypadku Blue City. Tu twórcy zadbali o zewnętrzną prezentację aplikacji, ale zabrakło praktycznych funkcji ułatwiających klientom zakupy.

Galeria Wileńska, Arkadia i Galeria Mokotów przygotowały dla swoich użytkowników wirtualne mapy. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce nazwę sklepu i dotknąć przycisk "Plan", aby na ekranie smartfona został wyświetlony rzut danego poziomu z pokazaną lokalizacją szukanego sklepu. Aplikacje posiadają również tzw. generatory trasy. Pozwalają one wyznaczyć drogę dotarcia do wybranego sklepu, ale wyłącznie w obrębie piętra, na którym znajduje się użytkownik. Cała ścieżka widoczna jest w postaci prostej i przejrzystej animacji. Dodatkowym atutem jest trójwymiarowa mapa całego centrum handlowego. Generatory tras, plany i rozbudowane wirtualne mapy są dostępne wyłącznie w wersji iOS. Warto zawrócić uwagę na fakt, że trzy realizacje zostały zaprojektowane przez jednego developera. Bazują na tym samym pomyśle programistycznym, a różnią się wyłącznie szatą graficzną.

Pod względem funkcjonalności najuboższa jest realizacja dla Blue City. Po wpisaniu nazwy sklepu można otrzymać jedynie informacje o poziomie, na którym znajduje się szukany sklep. Użytkownik musi sam zlokalizować placówkę w centrum handlowym, ponieważ aplikacja nie została wyposażona w mapę. Żadna z testowanych aplikacji nie posiada listy zakupów.

W zakresie grafiki pozytywnie wyróżnia się przyjazna, błękitno - pomarańczowa kolorystyka Blue City. Główny motyw jest dobrze zachowany i jednoznacznie identyfikuje centrum handlowe. Pozostałe galerie wybrały ciemne barwy. Arkadia i Galeria Mokotów zastosowały kolor czarny, który jest ciężki i nie kojarzy się z galerią handlową. Poza tym zaciemnia niepotrzebnie szczegóły menu i może przytłaczać swoim wyglądem.

"Testując aplikacje mobilne kierowaliśmy się takimi kryteriami, jak grafika, intuicyjność, przejrzystość, prędkość działania, szybkość dotarcia do wybranego sklepu mierzona liczbą kliknięć, dostępność listy zakupów i map," - powiedział Grzegorz Chrzanowski, kierownik Centrum Testów Aplikacji Mobilnych Looksoft. -"Aplikacje wyglądają na niedokończone, widać w nich kreatywny pomysł, ale ten potencjał nie został wykorzystany. Dziwi, że przy dynamicznie rosnącej liczbie użytkowników smartfonów i znakomitych możliwościach technicznych tych urządzeń, galerie handlowe zapomniały o części swoich klientów."

Wszystkie uwzględnione w testach galerie handlowe udostępniły dwie wersje własnych aplikacji mobilnych, zarówno na smartfony z systemem operacyjnym Android, jak i iOS. Edycje dla Androida są znacznie uboższe, pozbawione wielu opcji oferowanych użytkownikom iPhone'ów. Ciekawe i praktyczne funkcje (np. generatory trasy) są dostępne wyłącznie w wersji iOS. Podsumowując, aplikacje dla smartfonów z Androidem sprawiają wrażenie nie tylko uproszczonych, ale niedokończonych i niedopracowanych w porównaniu z ich odpowiednikami dla iOS. Żadna z galerii handlowych nie zadbała o przygotowanie aplikacji dla użytkowników smartfonów z Windows Phone.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...