Zamknij
E-zakupy - Raporty

Wartość zakupów dokonywanych za pośrednictwem smartfonów

Witold Sokołowski, 2015-02-19 00:25:41

Najbliższy rok przyniesie wiele zmian zarówno dla samych klientów, jak i firm, które szczególną uwagę powinny poświęcić rynkowi m-commerce. Konsumenci do nowoczesnych technologii przyzwyczajają się bardzo szybko, co stawia przed przedsiębiorcami nie lada wyzwanie. Klienci coraz chętniej robią zakupy i dokonują płatności przez smartfony. Blisko 17 mln1 polskich internautów odwiedza serwisy e-commerce, a tylko w 2014 r. korzystanie z aplikacji mobilnych, służących m.in. do e-shoppingu wzrosło, aż o 76%2. W najbliższych latach na znaczeniu zyskają sklepy internetowe, które zainwestują w wielokanałowość sprzedaży.

„Interakcja z konsumentem przy pomocy różnych kanałów, zarządzanych równolegle pozwolą przedsiębiorcom na nowe możliwości. W najbliższym czasie kluczowe dla e-sklepów będzie dostosowanie się do indywidualnych potrzeb klientów. Personalizacja przekazu, szybsza i wygodniejsza forma bezpośredniego dotarcia do potencjalnych konsumentów, są to czynniki, które pozwolą odróżnić się od konkurencji. W e-commerce najważniejsza jest terminowość zamówień oraz ich sprawna realizacja, pozwala to na budowanie zaufania w relacji z naszymi klientami. SMS-y z potwierdzeniem zamówienia czy terminem dostawy są elementem tego procesu. 25 grudnia weszła w życie ustawa regulująca zasady funkcjonowania sklepów internetowych, dzięki której zakupy w sieci będą jeszcze bezpieczniejsze, a nadal blisko 44 proc. konsumentów obawia się o bezpieczeństwo swoich danych personalnych oraz bankowych3” – komentuje Artur Sadowski, CEO platformy SerwerSMS.pl

Według szacunków ekspertów w 2015 roku wartość polskiego e-handlu wyniesie ok. 4,3 proc. PKB, przekraczając wartość 38 mld PLN, z dynamiką wzrostu ok. 30 proc. W 2015 roku coraz bardziej upowszechniać będą się mobilne metody płatności, a wartość zakupów dokonywanych za pośrednictwem smartfonów wzrośnie o 1000 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim4.

„Nastały złote czasy dla konsumentów świadomie korzystających z nowych technologii. Firmy będą się dwoić i troić, aby przekonywać klientów do swojej oferty, a dzięki ich staraniom zakupy będą dla nas jeszcze atrakcyjniejsze. Kluczowym trendem jest tu omni-channel, czyli wielokanałowość sprzedaży. Działania marketingowe muszą być dostosowane dotrendów konsumenckich, wszystko musi dziać się w odpowiednim momencie, a przekaz musi być przede wszystkim spójny. Z badań ekspertów wynika, że 58 proc. konsumentów uważa, że oferty i promocje jakie otrzymują od detalistów są zbyt ogólne, nie skrojone na ich potrzeby5. Na rynku wyróżnią się Ci gracze, którzy trafią bezpośrednio do klienta ze spersonalizowaną ofertą przygotowaną na narzędzia mobilne, smartfony, tablety. Blisko 30 proc. konsumentów bardzo pozytywnie odbiera wszelkiego rodzaju promocje6, informowanie o nich za pomocą sms-ów, mediów społecznościowych czy maili jest w stanie wygenerować duży ruch w e-sklepie. Warto też pamiętać o rosnącej popularności płatności mobilnych. Według ekspertów w 2015 roku blisko 10 proc. smartfonów na świecie będzie wykorzystywanych do płatności mobilnych przynajmniej raz w miesiącu7” – podsumowuje Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl

 1) Megapanelu PBI/Gemius

2) Flurry Analitics

3) Kantar Retail

4) TMT Predictions 2015

5) Kantar Retail

6) Winnig the retail battle 2015

7) Deloitte

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...